tisdag 25 maj 2010

Logoped - makes people talk


Dessa påsar har jag sytt till ett projekt i mitt arbete där vi har tagit fram "språkväskor" i samarbete med biblioteket. Språkväskorna ska på ett roligt och stimulerande sätt hjälpa barn som har olika språkliga svårigheter. Just dessa påsar tillhör en ljudväska för träning av uttal.

Påsarna är fodrade och jag har inte sytt efter något mönster utan bara använt en annan påse som mall och inspiration.

Tummen upp: att få blanda nytta och nöje :-)

8 kommentarer:

  1. Vad roligt att få göra något pyssligt som kommer till nytta i jobbet!! Och så fina applikationerna blev!!

    SvaraRadera
  2. Det räckte nästan med att se dina påsar för att förstå att den pedagogiska KrimsKrams varit framme. Känner igen det där med att förena nytta med nöja. Hade en period då jag försökte få mina fritidsungar ingtresserade av att sy. Det gick dock inte som planerat. Slutade med att jag mest själv satt där och sydde.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att ni får mycket nytta av era små påsar, vore kul att se innehållet också! Här hemma övar vi mycket på F och V-ljud med vår fyra åring.

    SvaraRadera
  4. Man blir glad av att bara titta på påsarna! Lycka till med projektet.

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Som gammal logoped blir man lite avundsjuk. Jag tror jag måste åstadkomma några påsar jag med...

    /Maria

    SvaraRadera
  6. Vad rolig idé!!!

    SvaraRadera
  7. Vad kul, blir ju lite mer spännande med påsar.
    Man vet ju inte vad som finns i!/Åsa

    SvaraRadera
  8. Kan påsarna ha nåt med dentalisering alt. velarisering att göra månntro? :) Så fina, hoppas att det går bra för er med väskorna! /Maja

    SvaraRadera