onsdag 8 april 2009

Sommarkjol




Här är en sommarkjol som jag svängde ihop till mig själv igår. Jag blev verkligen nöjd och kommer nog att göra fler kjolar bara jag hittar tyger jag gillar. Det här tyget är verkligen härligt med klöver, hallon, jordgubbar, ormbunkar mm. Jag gillar att framsidan och baksidan har så olika motiv och blev särskilt nöjd med mönsterpassningen på baksidan. Eftersom jag är ganska kort så är det roligt att kunna göra kjolar precis så långa eller korta som jag vill!

Mönstret har jag gjort på sykursen med hjälp av läraren, men grundmönstret som vi utgick ifrån kommer från Burda 5/2006.

15 kommentarer:

  1. Jättefin! Man får verkligen sommarkänslor!

    SvaraRadera
  2. Helt sjukt, galet söt blev den! Gissa om jag blir avis!!! Menmen, jag använder inte kjol så mycket... *surt sa räven om rönnbären*

    SvaraRadera
  3. verkligen jättefin skulle också vilja sy kjolar till mig själv men har inte hittat nåt bra mönster än.

    SvaraRadera
  4. Vad fin den är!! Underbart tyg! Och jag håller med om att mönsterpassningen blev kanonbra. Du inspirerar!!

    SvaraRadera
  5. Å, så fin! En riktigt härlig sommarkjol - jag blir både avundsjuk och inspirerad.

    SvaraRadera
  6. Jag la till din blogg i min lista, hoppas det är ok!

    SvaraRadera
  7. Så fint tyg!!! Jag blir helt till mig av alla fina tyger du har!

    SvaraRadera
  8. har lagt till dig i min blogglista hoppas det e ok :)

    SvaraRadera
  9. Vilket fint och sommarhärligt tyg!

    SvaraRadera
  10. Nu har jag länkat till dig, hoppas det är ok =)

    SvaraRadera
  11. härlig blogg med massa inspiration!
    vilken tyg-tur du har!
    va cool den där trekantiga necessären (stavn?) va, tänkte genast på hur "festis" såg ut på 80-talet! visst var det väl festis som hade en sån liten tetrapak med sugrör???

    SvaraRadera
  12. Nä men såååå fin!!!! Shit! Verkligen ursnygg kjol!

    SvaraRadera
  13. åååh vill oxå ha :) SNYGG!

    SvaraRadera