lördag 19 november 2011

Vändbar klänning



Detta är första julklappen jag syr i år! Det är en vändbar klänning till Johns stora kusin, och lillkusinens julklapp står näst på tur. Kusinerna bor numera i USA, så för att klapparna ska hinna fram innan jul är det bäst att vara ute i god tid!

Klänningen kan tyckas lite väl somrig som julklapp men kusinerna bor på varmare breddgrader. Tygerna har E valt alldeles själv och det kanske märks eftersom jag sällan syr i rosa tyger om jag får välja ;-)

Material: Tyger från Tradera.

Mönster: Eget. Vändbar klänning med knappar i ryggen. Samma modell finns i storlek 98 till salu i Butik Krimskrams.

9 kommentarer:

  1. Helt underbart söt klänning och så perfekt att den är vändbar!

    SvaraRadera
  2. Vilke fin klänning! Jag måste också gratta till din tvåa igen. Visst blir det helt annorlunda, helt plötsligt blir man familj på riktigt. Ha en bra helg! //Anna

    SvaraRadera
  3. Nej, hvor er den bare fin den kjole. Jeg kunne lige se min pige i den :-).

    SvaraRadera
  4. Åh wow!!! Helt underbar!!!
    Jag tror jag såg det översta tyget på min lokala loppis för nån månad sen, GUUUUD vad jag ångrar nu att jag inte köpte det, stod och höll i det!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Helt underbar klänning! Tyget är fantastiskt, tror jag var med och budade på just det tyget ;) Kusinen kommer att bli finast i staterna :)

    SvaraRadera
  6. Åh...den blev jättefin Jenny! :) E kommer bli hur glad som helst. Gillade verkligen tyget du valde till vagnen också. skulle sagt det i helgen men glömde då. Kram från syster

    SvaraRadera