måndag 28 december 2009

Myströja



Nu är tröjan som matchar de senaste mysbyxorna färdig! En uggla på en gren fick bli min första lite mer avancerade applikation. Ugglans fötter hänger och dinglar vilket fascinerade John omåttligt :-) Det verkar som om jag bara kan fånga John på bild när han ligger ner. Hmm, någon som har tips på hur man fotograferar yrväder?

Inspiration till tröjan har jag fått från Ruttunuttus otroligt charmiga applikationer. Ugglan har jag ritat själv och nu är jag väldigt sugen på att sy fler applikationer!

29 kommentarer:

  1. Hanna (Hanna_nahlin@hotmail.com)28 december 2009 kl. 20:04

    Men gud vilken fin applikation! Vill haaaa! *funderar ut nåt som jag saknar* Kan du sy en plyschklänning med en sån på magen i samma färgkombos? Är även lite sugen på en plyschdress med dragkedja fram typ kalikå med en uggla också. Kanske i rött och blått? Stl 86 :-) Har du tid och lust?

    SvaraRadera
  2. very very nice! I like it very much! :)

    SvaraRadera
  3. Grymt snygg!! Verkligen lyckad applikation och helsnygg kombo rakt över - me like!!

    SvaraRadera
  4. Jäklarns vad snyggt! Extra kul med dinglande fötter :)

    SvaraRadera
  5. Helt underbart och på alla sätt helt i min smak! Applikationen är fantastisk. Tyget, modellen och allt matchar ju perfekt för att inte tala om den snygga lilla killen som har kläderna på sig:)Verkligen jättefint!!!

    SvaraRadera
  6. Superfin! Jag har också kollat in RuttuNuttus härliga applikationer.

    SvaraRadera
  7. hur snyggt som helst! en fullträff, helt enkelt!

    SvaraRadera
  8. Jättefin, färgerna är underbara. Tänk om vi hade fina mjuka tyger här... eller mjuka tyger överhuvudtaget! Tror inte folk syr barnkläder här överhuvudtaget faktiskt för ska man köpa mjuka tyger måste man köpa dem utomlands och frakten till Australien är ju inte att leka med direkt... Och speciellt miljövänligt blir det ju inte heller. Underbar iallafall, och söt applikation.

    SvaraRadera
  9. Helt underbar!!! Herregud va duktig du är!!!

    SvaraRadera
  10. wow, verkligen en underbart fin tröja med applikation. Vad duktig du är på att rita!!!!

    Ang fotograferingen :) Jag har samma problem, men läste på en fotografs hemsida att man ska säga något som överraskar barnet så dom stannar till. Jag har sagt "snigelbajs" några gånger och det är tydligen jätteroligt, har fått fina bilder igen :)

    SvaraRadera
  11. Så himla fin tröja! Jag gillar verkligen såna applikationer och du har lyckats superbra! Jag tror det är småfolk som har en groda på en tröja som är sååå himla söt med hängande ben =)

    SvaraRadera
  12. sååå fint, vad kostar ett sånt här set?

    SvaraRadera
  13. Tack för alla kommentarer! Det är sådant som ökar på sylusten en massa. Jag har redan idéer till flera nya applikationer :-)

    Svar till anonym: Priset varierar lite beroende på storlek och tygval. Maila gärna mig för att få ett exakt pris: paraphenelia@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Wow!

    jag trodde först att det var RuttuNuttus blogg som trillade in i RSS'feeden. Det är ett grymt bra betyg med tanke på hennes coola applikationer!
    Väldigt fint set är det och jag är nu grymt avis och sugen på att sy ihop ett eget :-D

    SvaraRadera
  15. Lika imponerad idag av din underbara uggletröja :)
    Angående trolltyget är det lite olika kvalité på dem. Det olivgröna och lila kom ju först och de är tjockare än de oranga och röda, som är mycket mjukare och lite svårare att sy i tyckte jag. Men alla är jättefina! Vet inte rikitgt vilken min favorit är men kanske den lila och olivgröna för att de färgerna inte funnits i något tyg tidigare.

    SvaraRadera
  16. Så fantastiskt fin!! Gillar färgkombinationerna och applikationen var hur söt som helst!

    SvaraRadera
  17. Oj du är så duktig, har följt din blogg ett bra tag. Du är en inspiration.

    Hoppas på att få sälja dina plagg i min butik någon dag.

    SvaraRadera
  18. Hur snyggt som helst! Attans va duktig du är!

    SvaraRadera