söndag 3 januari 2010

Hopp


Idag har jag provat en ny typ av hjälmmössa. Jag har fått inspiration från en köpemössa som jag tyckte hade så söt modell. Tyvärr har jag ingen liten bebis att använda som modell för att visa hur fin mössan är på. De små topparna blir som kattöron när barnet har på sig mössan. Alldeles bedårande tycker jag :-)

Jag har använt avigsidan av en täcksöm som dekoration längs med sömmarna. Tyvärr blev det hoppstygn på några ställen som jag fick fixa till i efterhand. Kanintyget kommer från JNY Design.

Mössan är i storlek 0-6 månader och hamnar i Butik Krimskrams till ett förmånligt pris pga hoppstygnen. Är du intresserad går det bra att höra av sig på mailen: paraphenelia@hotmail.com

9 kommentarer:

  1. Vilken söt mössa. Kan tänka mig att den är gullig på. /Anna

    SvaraRadera
  2. Ser jätteöt ut även utan bebis i:)

    SvaraRadera
  3. Guu så söt modellen blev!! :)

    SvaraRadera
  4. Den ser otroligt söt ut. Synd att den inte passar mina barn...

    SvaraRadera
  5. Hej. Du gör så söta mössor tycker jag. Du har inte något tips eller några pointers att ge när det gäller att sy mössor? Jag väntar en liten i april och det vore skoj att sy något eget sött till den.

    SvaraRadera