tisdag 9 juli 2013

Sommar sol och singoalla



Efter en lång paus i bloggandet kom äntligen semestern! Jag har knappt sytt några sommarkläder till barnen får jag erkänna men en singoallaklänning till minstingen har det blivit. Sen har jag gjort om några av Johns byxor med hål på knäna till shorts, men det räknas väl inte riktigt ;-)

Denna klänningsmodell är i alla fall oerhört snabbsydd. Jag tycker ofta att det tråkigaste att sy på ett plagg är fållen, men på den här klänningen sydde jag bara på spets längs kanten och stickade sedan ner sömmen. Snabbt, lätt och snyggt!

Material: Sixties blå från Liandlo. Spets från lagret här hemma.

Mönster: Eget.

4 kommentarer:

  1. Härlig sommarklänning, älskar det tyget har sytt bebiskläder av det!/Åsa

    SvaraRadera
  2. Jättesöt! Fint med spetsen till.

    SvaraRadera
  3. vilken söt... och det där med spets längst ner tycker jag är ett fint och smart sätt att undvika fållandet! :-)

    SvaraRadera