fredag 11 januari 2013

Solig väska


Jag har sytt en solig väska till mig själv. Lite i somrigaste laget kanske så jag måste nog sy en till i lite mörkare färger, eller hur? Jag sydde Lovis ettårsklänning i detta tyg också, och har det även i blå och brun färgställning - en favorit!

Först när jag hade sytt klart väskan upptäckte jag att mönstret heter "buttercup" (smörblomma) och att jag har sytt i ett tyg med vad jag tycker ser ut som smörblommor. Sammanträffande eller kanske det undermedvetna som varit framme?

Material: 70-talstyg med smörblommor köpt via tyggrupp på Facebook. Vitt linnetyg som foder.

Mönster: Gratismönster från Made by Rae med egna ändringar. Ett lätt och roligt mönster!

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig! Sy på du bara, inte kan du väl ha för många? ;-)

    SvaraRadera
  2. Så fin väska! Tack för mönstertipset! : )

    SvaraRadera
  3. Super snygg! Älskar den gula färgen, passar bra att lysa upp vintermörkret :)

    SvaraRadera
  4. Snygg den var!
    Gillar oxå den gula färgen...

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag försökte maila dig på din hotmailadress men det fungerade inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Så konstigt att det inte fungerade att maila. Adressen kan vara svår att stava till så prova en gång till: paraphenelia@hotmail.com

      Annars kan du skriva din e-postadress här så skickar jag ett mail till dig!

      Radera