lördag 8 september 2012


 

Jag sydde en klänning till L i all hast innan vi skulle på kalas och den blev riktigt bra trots tidsbristen. Jag ritade ett nytt mönster med knäppning på överdelen baktill. Tidigare har jag sytt knäppning hela vägen ner, men det här var smidigare!

Tanken var att klänningen skulle användas på kommande ettårskalas också, men jag är sugen på att sy en ny bara för att det var så roligt. Nackdelen är att klänningar inte används särskilt flitigt här hemma och då känns det onödigt att sy flera. Fast lite okynnessömnad har ingen dött av tror jag ;-)

Material: Frottétyg från 70-talet. Brun spets från Affärn.

Mönster: Eget storlek 80.



7 kommentarer:

  1. Det är en väldigt fin klänning. Okynnessömnad är bra, det ska vara roligt att sy!

    SvaraRadera
  2. Haha, klänningar är okynnessömnad hemma hos oss med. Det är ju så kul att sy men används väldigt sällan.

    Vilken fin blogg och vad mycket fint du syr!

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart tyg, och modellen blev ju toppen!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin klänning! Tyget är underbart!

    SvaraRadera