måndag 16 april 2012



Jag har hunnit med en beställning på två sköna plagg till en liten sommarbebis.

Bambutyget med elefanter från Strömming design är så mjukt och skönt att jag skulle vilja sy något till mig själv i det men hu så mycket tyg som skulle gå åt då! Jag nöjer mig nog med att sy till småttingar istället ;-)

Material: Elefanter från Strömming och violer från Znok.

Mönster: Egna. Med övervikbara muddar på bodysuiten slipper man strumpor! Här finns en bra tutorial för att sy dessa. Såhär syr jag en enkel farfarsknäppning.

6 kommentarer:

  1. Riktigt snygga. Jag gillar den med kort ärm.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jättefina, har båda dessa tyger i min ägo men än har jag inte satt saxen i dom.
    Men nu blev jag ju lite inspirerad!/Åsa

    SvaraRadera
  3. Och jag är den riktigt lyckliga ägaren :)
    TUSEN TACK Jenny!

    SvaraRadera