tisdag 4 augusti 2009

Utmanande infodring





Här kommer en ny skjorttröja till J. Jag gillar verkligen den gröna jag sydde för ett tag sedan och John har redan använt den massor, så jag kände mig manad att sy en till.

Jag provade en ny modell med infodring och sprund i halsen. Detta är första gången jag gör en infodring och det var en utmaning, men blev riktigt bra till slut! Jag sydde även små slitsar i sidorna som kanske inte syns så bra på bilden, men det blev snyggt.

Material: Tyg inköpt på Tradera.
Mönster: Grundmönster från Meedoms bok med egna ändringar.

Vi får se om jag lyckas få en bild på John med tröjan på. Bara det är en utmaning i sig.

13 kommentarer:

  1. Så fin!Perfekt stoffvalg til en sånn trøye:)

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du syr! Jackan i inlägget nedan är hur snygg som helst! Och dum fråga, men vad är infodring? Jag kan inte så många svenska sytermer eftersom jag mest har engelska mönster... Snygg skjorta, fint tyg!!

    SvaraRadera
  3. La till dig i min blogglista om det är ok!!

    SvaraRadera
  4. underbara kläder och fräsh inspiration hittar man här, ska oxå länka i min blog den här, kram!

    SvaraRadera
  5. Vad mycket fint du syr!
    Hittade dig på familjeliv o såg att du kom från borås =) Trevligt att det finns nån mer i Borås som har syintresse

    SvaraRadera
  6. Åh vad fin!
    Det mönstret skulle jag gärna byta till mig :D

    SvaraRadera
  7. Her var du utrolig mye fint. Du er flink til å sy, og du har så mye forskjellig.

    Fin logo du har!

    Det var en fornøyelse å se: )

    SvaraRadera
  8. Hei igjen

    Jeg skal forklare: ) Med forskjellig mener jeg du har en god bredde i det du lager. Du viser at du kan så mye mer enn bare å lage barneklær.

    Jeg er fasinert over de tekstile bokstavene dine, de heklede/ stikkede kakene dine osv. Det er det som gjør en blogg spennende, og det er derfor jeg liker bloggen din så godt: )
    Ellers takk for hyggelig kommentar.

    SvaraRadera
  9. Jo, men då fattar jag. Facing vet jag ju vad det är, vad konstigt det blir när man lär sig engelska ord som man inte vet vad de heter på svenska!! Tyget är så himla fint. vill också ha... Fast nu har jag nog så det räcker ett tag, det är väldigt lätt att samla på sig. Mannen tycker att enough is enough. Inte nog med garderober...

    SvaraRadera