lördag 25 juli 2009

Grönt är skönt





Nu har jag kommit in i en riktig syrusch. Igår sydde jag den här gröna husvagnströjan till John och jag hann även påbörja hans höstjacka som ska sys i det här tyget fodrat med brun teddy.

Det första John sa imorse när han såg tröjan var "brmm!". Jag som inte trodde han skulle bli biltokig innan han började dagis ;-)

Jag sydde kuvertvikning i halsen och satte på extra långa muddar i ärmarna, både för att det är snyggt och för att långa svarta muddar är praktiskt när John äter mat och kladdar. Det gröna husvagnstyget kommer från JNY Design och jag har det i turkost också. Ett tunt härligt tyg!

Det var i det närmaste omöjligt att få en bra bild på John i tröjan för han skulle bara springa runt bordet. Jag fick nog 20 suddiga bilder och en skarp så den fick det bli även om inte tröjan syns så mycket :-)

4 kommentarer:

  1. Fin bild och tröja också! =)

    SvaraRadera
  2. Vilken sötnos i tuff tröja. Det kan vara svårt att hinna fota de små liven....

    SvaraRadera
  3. Åh så underbart läcker tröja! Älskar tyget! Och jag älskar även det du ska sy jackan av.

    SvaraRadera
  4. Supersnygg tröja! Gillar de långa muddarna. Något annat jag gillar är tygvalet till jackan, så härligt! Tack för kommentaren i bloggen med tipset om att sy kantband på haklapp! Bankar mig själv i huvudet att jag inte kommit på det själv *fniss* Det är det första som ska provas imorgon (Söndag). Du undrar vart jag köper vaxduk och svaret är maknader :))) Oftast finns det 'finare' o roligare motiv o färger på vaxdukar på marknader o så än i vanliga affärer. Och priset brukar ligga på runt 50.-/meter. Kikade på dina haklappar och dom är väldigt fina!! Önskar dig en trevlig söndag!

    SvaraRadera